Motocykl kompletny z małym przebiegiem. Po odrestaurowaniu zbiornika paliwa postanowiono dokonać gruntowniejszego przeglądu. Silnik odpala z trudem z nożnego rozszusznika. Rozrusznik elektryczny nie działa.
Po zdemontowaniu motocykla oceniono stan poszczególnych elementów i podzielono je na 3 grupy: do chromowania, do malowania proszkowego, do malowania akrylem.
Większość elementów została już zaatakowana korozją. Niektóre elementy były odświeżone lakierem w spraju ale poprawiło to tylko wygląd a nie zlikwidowało rdzy.
Ramie zdecydowanie należy się czyszczenie i malowanie, wahacz z zapieczonymi tulejami także kwalifikuje się do regeneracji.
Silnik nie zniszczony, mało używany. Do zdemontowania rozrusznika trzeba zdjąć lewą pokrywę. Rozrusznik ma zablokowany wirnik.
Rozrusznik składa się z silnika elektrycznego (działającego) i przekładni planetarnej zupełnie zniszczonej - uszkodzone są praktycznie wszystkie koła zębate.
Elementy przeznaczone do chromowania.
Po pomalowaniu ramy przystąpiono do składania motocykla. Prace rozpoczęto od zmontowania wahacza.
Następnie złożono półki i lagi. Wymieniono uszczelnienia i napełniono przednie zawieszenie nowym olejem. Do ramy włożono silnik.
Wyczyszczono piasty kół oraz elementy hamulców. Zmieniono łożyska.
Przykręcono błotniki. złożono przednia lampę oraz półkę prędkościomierza.
Przykręcono elementy instalacji elektrycznej. Wymieniono uszkodzone przewody i końcówki. Złożono kierownicę z manetkami i przełącznikami. Przetestowano poprawność działania instalacji elektrycznej.
Zakupiono nowe szprychy i zapleciono koła. Pomalowano elementy tylnych amortyzatorów i złożono z nowo pochromowanymi sprężynami. Zamontowano amortyzatory i koła - motocykl stanął na ziemi na własnych kołach.
Wyczyszczono wydech i pomalowano lakierem żaroodpornym.
Zamontowano zakupiony rozrusznik i złożono silnik. Zamontowano pochromowane dźwignie. Zalano silnik nowym olejem.
Zakupiono nowy akumulator o dużym prądzie rozruchowym. Przetestowano instalację elektryczną.
Wykonano jazdę próbną.