Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

DKW Block

DKW Block w wersji luksusowej, czyli z rozrusznikiem elektrycznym. Dość starannie skompletowany, szczególną uwagę zwraca znakomicie zachowana oryginalna kierownica z osprzętem (brak jednej klamki i amperomierza) oraz pólka na dwa akumulatory z przyciskiem rozrusznika. Stan blacharki średni za to dużo dodatkowych części silnikowych.

[img]

Wyremontowano siodło z blaszkami tworzącymi charakterystyczne mini oparcie.

[img]

[img]

Sprawdzono szczelność baku i złożono kulisę zmieny biegów z poniklowanych części.

[img]

Wypiaskowano elementy przedniego zawieszenia i złożono trapez dopasowując tuleje zawieszenia oraz mocowania manetek.

[img]

[img]

Po rozebraniu ramy okazało się że niektóre elementy są mocno uszkodzone przez rdzę. W najgorszym stanie okazała się główka ramy. Przerdzewiałe obsady bieżni łożysk odpadły. Ponieważ próby kupienia główki w lepszym stanie spełzły na niczym przystąpiono do naprawy. Odcięto przerdzewiałe i pogięte fragmenty główki.

[img]

Wytoczono nowe obsady łożysk oraz tuleję ustalającą. Kupiono nowe bieżnie oraz kulki.

[img]

Złożono sztycę trapezu z dorobionymi elementami aby skontrolować odległości.

[img]

Do główki ramy wspawano dorobiony zestaw elementów.

[img]

Uszkodzone części ramy obspawano i wlutowano nowe tuleje.

[img]

Rozebrano silnik znajdujący się w motocyklu oraz pozostałe silniki i skrzynie biegów. Wybrano najlepsze kartery oraz obudowę skrzyni biegów. Wybrane elementy dokładnie wyczyszczono i skontrolowano gwinty i szpilki.

[img]

Złożono na gotowo skrzynię biegów i przetestowano jej działanie. Wstępnie złożono silnik dokonując selekcji części. Dopasowano pokrywę oraz kopniak.

[img]

Zmontowano ramę wraz z silnikiem zwracając szczególną uwagę na jej geometrię. Zmontowano tylni błotnik, bagażnik oraz puszki dorabiając brakujące uchwyty.

[img]

Zreperowano blachy mocujące stopki pasażera oraz podnóżek centralny. Wykonano nakładki które wspawano od wewnątrz. Pozwoliło to wzmocnić noski o które zapiera się podnóżek centralny oraz wyeliminować luz na osi podnóżka.

[img]

Dorobiono brakujące tuleje i zmontowano podnóżek.

[img]

Pomalowano półkę na akumulatory (dwa w przypadku motocykla z rozrusznikiem). Wyremontowano oryginalny włącznik rozrusznika. Dotoczono bakielitowe tulejki izolacyjno - dystansowe. Poniklowano przycisk, pomalowano obudowę.

W puszce prądów udało się zachować oryginalną stacyjkę. Wytoczono nowy środek bębęnka, dokupiono replikę kluczyka. Wymontowano wszystkie styki, wyczyszczono i połączono nowymi przewodami z pominięciem brakującego regulatora. Cewkę wysokiego napięcia wysłano do przewinięcia. Dzięki temu puszka prądów będzie spełniać większość swoich oryginalnych funkcji.

[img]

Pomalowano elementy ramy - bez szpachli się nie obyło. Pomalowano felgi, piasty i dekle. Zakupiono nowe szprychy i zapleciono koła. Poskładano na gotowo ramę wraz z przednim zawieszeniem. Dopasowano przedni błotnik wraz z pałąkami.

[img]

Zregenerowano wał, wykonano szlif cylindra i nowy nadwymiarowy tłok. Wymieniono wałeczki w łożyskach wału i poskładano silnik. Gotowy silnik wmontowano w ramę.

[img]

Pomalowano tylny błotnik, bagażnik oraz puszki.

[img]

Pomalowano przedni błotnik wraz z pałąkami i płetwą.

[img]

Dorobiono elementy mocujące tablicę rejestracyjną oraz tylną lampkę. Zreperowano klamki, wykonano rozgaz na wzór oryginalnego. Dopasowano i wzstępnie zmontowano oryginalne wydechy. Wykonano linki sprzęgła oraz hamulca. Dorobiono pręt hamulcowy wraz z elementami napinającymi zgodnie z katalogiem części. Dopasowano osłonę łańcucha.

[img]

Pomalowano zbiornik paliwa. Zreperowano głowicę wstawiając tuleje w otwory świecy i odprężnika. Dorobiono brakujące elementy kranika.

[img]

Zmontowano kulisę zmiany biegów i połączoną ją z dźwigienką skrzyni biegów. Wykonano instalację elektryczną z przewodu w oplocie bawełnianym.

[img]

Zamontowano prędkościomierz VDO oraz amperomierz.

[img]

Wyremontowano gaźnik, dorobiono filtr powietrza. Odczyszczono i pomalowano lakierem żaroodpornym oryginalne kolanka i rury wydechowe. Wykonano instalację paliwową.

[img]

Zamocowano dorobione na wzór poszycie siedzenia.

[img]

Naprawiono przerywacz i zmontowano układ zapłonowy. Pomalowano pokrywę prądnicy, dorobiono pokrywkę przerywacza. Wyremontowano klakson Hella.

[img]

Motocykl uruchomiono, na razie ze zwykłą prądnicą (bez prądnico-rozrusznika w który był wyposażony Luksus) i wykonano kilka jazd próbnych. Wyregulowano gaźnik i zapłon, sprawdzono szczelność instalacji paliwowej.

Zobacz film