Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

NSU 501 TS

[img]

Kultowy niemiecki motocykl w stanie trudnym do ocenienia bez demontażu. Ślady wskazują na przebytą kolizję. Uderzenie lewą stroną motocykla pogięło trapez, mocowania lewego podestu, prawdopodobnie zniszczyło kierownicę i lampę. Poprzedni właściciel próbował przywrócić motocykl do życia za pomocą części od motocykli francuskich. Niestety po rozebraniu silnika okazało się że chyba mu się nie powiodło. Uruchamianie starego silnika pełnego nagaru i pozbawionego właściwego smarowania skończyło się pęknięciem tłoka.

[img]

Motocykl odrestaurowano korzystając prawie wyłącznie z oryginalnych części. Dół silnika zachował się w znakomitym stanie. Wymiany wymagały wszystkie osie przedniego wahacza, trzeba też było dorobić miski łożysk główki ramy. Kapitalnego remontu wymagało magdyno. Na pewno zapamiętam też przedni błotnik - jeden za najbardziej pogiętych jakie lakierowałem.

[img]

[img]

[img]

[img]

[img]

Uruchomienie i jazda próbna pokazały dlaczego te motocykle utrzymują tak wysoką cenę i zaliczane są do "kultowych". Potężny silnik ciągnie ciężki motocykl bez problemu - aż szkoda jeździć bez wózka bocznego. Prędkość nie jest może oszałamiająca ale przyjemność z jazdy znacznie większa niż w przypadku nawet najlepszych dwusuwów. Wszystko działa precyzyjnie, silnik zapala od pierwszego kopnięcia. Nawet stopka centralna jest tak skonstruowana aby postawić motocykl bez niepotrzebnego "szarpania się".

[img]

http://www.youtube.com/watch?v=J0fGPWBCCSU