Kultowy motocykl firmy Puch w niezłym stanie zachowania. Jeżdżony do przysłowiowego końca. Widać liczne ślady usprawnień - odbojniki w przednim zawieszeniu, dospawane wzmocnienia i mocowania.
Silnik okazał się w lepszym stanie niż wskazywał wygląd. Solidnie łożyskowany ze skrzynią biegów pozwalającą jeździć na przełaj przez góry przetrwał wszystkie pomysły poprzednich właścicieli.
Silnik w zasadzie nie jest osadzony w ramie a raczej nią obudowany. Rama składa się z przedziwnych elementów - dwóch bocznych rurowych i przedniego kutego o dwuteowym przekroju.
Mechanizm zmiany biegów też odbiega od standardowych rozwiązań. Umieszczony jest w obsadzie ręcznej dźwigni a nie w skrzyni biegów i porusza dwa pręty. Prawy zmienia biegi za pośrednictwem przesuwnej listwy zębatej w skrzyni biegów, lewy łączy się z mechanizmem nożnej zmiany biegów.
Dwutłokowy silnik z charakterystycznym rozwidlonym korbowodem posiada własną pompę oleju o wydatku zależnym od obrotów silnika i uchylenia przepustnicy. Prawie wszystkie elementy silnika (także śruby i mocowania) zachowały się w oryginale. Zostały odczyszczone i ocynkowane.
Błotniki, mocno pogięte i poprzerabiane wymagały poważnych napraw blacharskich. Malowanie motocykla także nie jest proste - czerwone szparunki z białymi obwódkami ozdabiają nie tylko błotniki ale także osłonę łańcucha i puszkę oleju.
Ze względu na trudny dostęp do silnika zdecydowano się na próbne odpalenie motocykla i przetestowanie działania skrzyni biegów, sprzęgła i prądnicy.
Zapleciono koła, założono rurę wydechową i zmontowano prowizoryczną instalację zapłonową.
Uruchomiono silnik i sprawdzono działanie poszczególnych mechanizmów.
Wykonano próbną jazdę podczas której dokonano niezbędnych poprawek i regulacji.