Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Kultowy motocykl firmy Puch w niezłym stanie zachowania. Jeżdżony do przysłowiowego końca. Widać liczne ślady usprawnień - odbojniki w przednim zawieszeniu, dospawane wzmocnienia i mocowania.

[img]

Silnik okazał się w lepszym stanie niż wskazywał wygląd. Solidnie łożyskowany ze skrzynią biegów pozwalającą jeździć na przełaj przez góry przetrwał wszystkie pomysły poprzednich właścicieli.

Silnik w zasadzie nie jest osadzony w ramie a raczej nią obudowany. Rama składa się z przedziwnych elementów - dwóch bocznych rurowych i przedniego kutego o dwuteowym przekroju.

[img]

Mechanizm zmiany biegów też odbiega od standardowych rozwiązań. Umieszczony jest w obsadzie ręcznej dźwigni a nie w skrzyni biegów i porusza dwa pręty. Prawy zmienia biegi za pośrednictwem przesuwnej listwy zębatej w skrzyni biegów, lewy łączy się z mechanizmem nożnej zmiany biegów.

[img]

Dwutłokowy silnik z charakterystycznym rozwidlonym korbowodem posiada własną pompę oleju o wydatku zależnym od obrotów silnika i uchylenia przepustnicy. Prawie wszystkie elementy silnika (także śruby i mocowania) zachowały się w oryginale. Zostały odczyszczone i ocynkowane.

[img]

Błotniki, mocno pogięte i poprzerabiane wymagały poważnych napraw blacharskich. Malowanie motocykla także nie jest proste - czerwone szparunki z białymi obwódkami ozdabiają nie tylko błotniki ale także osłonę łańcucha i puszkę oleju.

[img]

[img]

[img]

[img]

Ze względu na trudny dostęp do silnika zdecydowano się na próbne odpalenie motocykla i przetestowanie działania skrzyni biegów, sprzęgła i prądnicy.

[img]

Zapleciono koła, założono rurę wydechową i zmontowano prowizoryczną instalację zapłonową.

[img]

[img]

[img]

Uruchomiono silnik i sprawdzono działanie poszczególnych mechanizmów.

Zobacz film.

[img]

[img]

[img]

[img]

Wykonano próbną jazdę podczas której dokonano niezbędnych poprawek i regulacji.

Zobacz film

[img]

[img]

[img]