Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Crusader, Mead Cycle Co.

Ładnie zachowany rower - wart odrestaurowania. Jego głównym przeznaczeniem będzie jednak silnik Smith również prezentowany w galerii. 

[img]

Rower posiada wiele ciekawych, zachowanych w oryginale detali, takich jak mechaniczny klakson, siodło czy narzędziówka w oryginalnym lakierze. Lakier zostanie całkowicie odnowiony na podstawie fotograficznej dokumentacji. Szprychy po odczyszczeniu zostaną ocynkowane. Na kierownicy, felgach korbach , mocowaniu siodła, wzmocnieniach widelca i przycisku klaksonu zostanie położony nowy chrom. 

[img]

Po lewej stronie roweru widoczne są elementy mocowania silnika Smith.

[img]

Od czegoś trzeba zacząć - tym razem pierwszy do remontu trafia klakson. Po rozebraniu widać przyczynę zacinania się mechanizmy - ząbki na suwaku pogięte a oś kółka zębatego wytarta. 

[img]

Zanim wypiaskujemy elementy robimy dokumentację fotograficzną lakierowania. Naklejki skanujemy i przygotowujemy nowe.

[img]

To co było chromowane będzie pochromowane.

[img]

Wszystkie śruby, sprężynki, blaszki i inne drobne elementy zostaną zachowane. Po wyczyszczeniu będą ocynkowane.

[img]

Niespodzianką są koła. Środek mają drewniany i są tylko obite z zewnątrz cienką chromowaną blaszką. Szprychy i nyple w niczym nie przypominają współczesnych. Remont tych kół to zajęcie na długie zimowe wieczory. 

[img]

Pierwszy element roweru gotowy do montażu - tylna lampka. W środku niemało części.

[img]

Lampka zasilana bateryjką świeci na czerwono w tył a dodatkowo ma dwie małe szybki - czerwoną po lewej stronie a zieloną po prawej.

[img]

Dobór kolorów sprawdzono na narzędziówce. Połączenie kości słoniowej z bordowym to zestawienie przyjemne dla oka. Cienkie złote paski otaczają miejsca styku kolorów. Naklejka Moto-Bike została przygotowania dokładnie na wzór oryginalnej.

[img]

Zdemontowane szprychy i nyple starannie wyszyszczono - zostaną ocynkowane.

[img]

Podobnie elementy siodełka.

[img]

Piasty kół zostaną pochromowane.

[img]

Chromy wróciły, lakier położony - można montować. Najpierw elementy korby.

[img]

Potem przedni widelec

[img]

i piasty kół.

[img]

Zaplatanie kół trochę trwało, ale tylko jedna szprycha nie jest oryginalna. 

[img]

Tylna podstawka jak z motocykla NSU.

[img]

Mechaniczny klakson aż kusi żeby nacisnąć.

[img]

Złote, cienkie paseczki okalające kremowe pola można docenić dopiero w pełnym słońcu.

[img]

Pieniądze wydane na kierownicę nie były wyrzucone. 

[img]

Stopka składa się do tyłu i zatrzaskuje na końcu tylnego błotnika.

[img]

[img]

Przedni widelec usztywniony jest dwoma chromowanymi prętami.

[img]

Do pełni satysfakcji brakuje jeszcze właściwych opon, siodełka i pedałków.

[img]

[img]

Siodełko pozostawiono oryginalne. Skóra była spękana i wysuszona ale po sklejeniu i nasączeniu olejem jeszcze trzyma się w całości.

[img]